Brotchips wie vom Bäcker - Kovászos kenyérchips


 


                Brotchips wie vom Bäcker


Mein Jüngster hat im Schwabenland von einem Bäcker Brotchips gekauft und mir im Videochat gezeigt...

Brotchips vom Sauerteigbrot mit verschiedenen Sachen oben drauf.... wie Käse, oder Körner.... kostet 150 g genau 4,20 Euro... 

Die sind ja mit Sauerteig und handgemacht...aber trotzdem, das ist ja ein stolzer Preis!! 

Ich habe es versucht nachzumachen... und ich glaube, es ist mir gut gelungen. Die Teile sind super!! Die sind knusprig und lecker...

Von meinen Sauerteig-Brotteig, der schon 10 Stunden im Zimmertemperatur gestanden ist, habe 300 g abgeschnitten.... 

Den Rest habe ich geformt, in ein Gärkörbchen gelegt und in den Kühlschrank geschoben.

Den 300 g Teig habe ich für 2 Bleche halbiert.  Habe davon kleine Teile abgezupft und auf mit Backfolie belegtes Blech gelegt.

Zuerst habe ich es versucht mit einem Fleischklopfer die Teilchen zu glätten...ich habe den Fleischklopfer natürlich immer-wieder nass gemacht. Aber es ging nicht so gut, wie sie mit der Hand zu formen... Dazu muss man die Hände feucht halten und die Teigstücke so dünn, wie nur möglich zu ziehen... Auf dem Blech kann man noch die entgültige Dicke bekommen, in dem man noch weiter dehnt.... Je dünner, desto besser.

Dann kann man bestreuen, mit dem, was man mag. Ich habe geriebenen Käse und Leinsamen genommen. Aber kann man auch mit Sonnenblumenkerne, Sesam, Mohn, groben Salz, oder Kümmel nehmen... wer was möchte...

In vorgeheizten Backofen schieben und bei 180° Umluft ca... 12-15 Minuten backen... Auf jeden Fall sollte man die beobachten, jeder Backofen ist anders, aber jeder kennt seinen eigenen Backofen. Die Teile sollen knusprig werden, aber nicht verbrennen, weil sie dann bitter schmecken.

Nach dem Kühlen, am besten in einer luftdichte Box aufbewahren...man kann die Brotchips auch zum Tunken von Dips nehmen...













               Kovászos kenyérchips


A legkisebbik fiam kenyércsipszet vett egy sváb péktől, és megmutatta nekem videochaten.....

A kenyércsipsek kovászos kenyérből készültek különböző dolgokkal a tetején...., mint például sajt, vagy magvak.   150 grammos kiszerelésben pontosan 4,20 euróba kerülnek... 

Kézzel készített kovászos kenyérből vannak...de akkor is borsos ár!!! 

Próbáltam magam is elkészíteni... és szerintem jól sikerült.

A chipszek nagyszerűek!!! Ropogósak, finomak....és nem utolsó sorban sokkal olcsóbbak, mint a boltban vett chipsek. Igaz, hogy azok burgonyachipsek, de olajban sültek. De ma már olyan sokféle chipset lehet venni!! 

Azoknak ajánlom, akik különben is sütnek kenyeret.  Szerintem, azért biztos finom élesztős kenyértésztával is.

A kenyértésztámból, ami már 10 órája szobahőmérsékleten állt, 300 g-ot levágtam..... A maradékot megformáztam, beletettem egy kelesztő kosárba és betettem a hűtőbe. A 300 g tésztát elfeleztem, hogy 2 tepsire elférjen.  Kis darabokat csíptem le belőle , és sütőfóliával borított tepsire raktam őket.

Először megpróbáltam húsklopfolóval ellapítani a darabokat...persze újra és újra megnedvesítettem őket. De ez nem működött olyan jól, mintha a kezemben formáztam volna őket..... Tehát vizes kézzel kell a tésztadarabokat a lehető legvékonyabbra húzni.... A tepsin lehet  még a nyújtani, de mindig nedves kézzel dolgozzunk vele.   Minél vékonyabb, annál jobb.

Ezután megszórhatjuk azzal, amivel csak szeretnénk. Én reszelt sajtot és lenmagot használtam. De használhatunk napraforgómagot, szezámmagot, mákot, durva sót vagy köménymagot is... amit csak szeretnénk...

Tegyük előmelegített sütőbe, és 180 fokos légkeveréses fokozatra kb... 12-15 percig... Mindenképpen figyelni kell, minden sütő más, de  mindenki ismeri a saját sütőjét. A daraboknak ropogósnak kell lenniük, de nem szabad megégniük, mert akkor kesernyés íze lesz.

Ha kihűltek, tegyük jól záródó dobozba. Szombaton  aperoként, mártogatós chipsnek fogom kínálni guacamoléval.





Kommentare