Number cake - Zahlen Torte - Számtorta



 

Number Cake -  Zahlen Torte

Ich habe mehrere Vidos im Youtube und mehrere Rezepte angeguckt.
Am Ende habe mich für ein Walnuss-Linzer als Grundteig, fast wie bei Sally`s  entschieden. Die Creme ist ein Gemisch, also eigenes Rezept. Dekoration ist sowieso immer anders, ganz nach Wunsch.

Zutaten für 4 Stück Zahlen... oder Buchstaben...

360 g Butter,
180 g Zucker,
3 kleine, oder 2 Grosse Eier, (aufgeschlagen 125 g),
3 EL Vanille-Extrakt (meine eigene ist: in Vodka einglegte Vanilleschoten),
525 g Mehl,
75 g Speisestärke,
200 g gemahlene Nüsse, egal, ob Mandeln, oder Walnüsse,
1 Prise Salz,

Für die Creme:

500 g Schlagsahne, 
400 g weisse Schokolade,
500 g Vanille-Quarkcreme, (ich habe von Aldi mit 0% Fett)

Zubereitung:

Ein Tag vor dem Servieren die Creme zubereiten:

Dazu die Sahne mit der Schokolade aufwärmen. Es soll mindestens 75° warm werden. Dann ganz abkühlen und für mindestens 1 Nacht in den Kühlschrank stellen.

Dann kann man auch den Keks-Teig zubereiten.
Dazu alles in die Maschine geben und ganz schnell zusammenkneten.
Der Teig soll nicht warm werden. Dann den Teig halbieren, in Folie packen und für ca. 1 Stunde in den Kühlschrank legen.

Jetzt kann man die entsprechende Zahl oder Buchstabe ausschneiden. Ich habe die auf ein Din A-4-Blatt gedruckt... war fast ausgefüllt...also ca. 28x18 cm

Wenn der Teig gut abgekühlt ist, wird auf einem Backpapier gelegt, mit dem 2. Backpapier bedeckt und ausgerollt.  Er soll möglichst überall gleiche Stärke  haben,  ca. 5 mm hoch.  
Jetzt kann man nach der Vorlage die Zahlen, oder Buchstaben 
ausschneiden. Es geht super, mit einer Messerspitze.
Die Zahlen-Platten müssen erneut in den Kühlschrank, bis sie gut durchgekühlt sind.



Dann in vorgeheiztem Backofen bei 200° ca. 15-17 Minuten backen. Aufpassen, die sind zerbrechlich, wenn sie warm sind.
Nach dem Auskühlen mit dem Backpapier bedecken.
Am nächsten Tag eine Servierplatte vorbereiten und die untere Zahlen drauflegen. Ich habe eine Platte mit Tortenspitze ausgelegt.

Für die Creme wird die weisse Schoko-Sahne-Masse mit der Maschine aufgeschlagen. Die Vanillequark wird auch  dazugegeben und zusammen schaumig geschlagen.
Die Hälfte der Creme in einen Dressiersack mit Sternhülle geben.
Die Creme auf den Keksboden spritzen, zuerst am Rand entlang, dann auch in der Mitte.




Den 2. Teig oben drauflegen und genauso verfahren, wie vorher. 
Wenn man möchte, könnte man auch den unteren Hälfte dekorieren, ich habe es nicht getan. 


Wenn es fertig mit der Creme dekoriert ist, kann man nach Lust und Laune dekorieren. Ich habe mit Schoko-Pralinen und mit Obststücke dekoriert. Dazu habe ich die halbierte Erdbeeren in  Tortengelee getaucht. Vor dem Servieren sollte man erneut  für 2-3 Stunden kalt stellen.


Vom restlichen Teig habe ich runde Förmchen ausgestochen....zusammen 13 Stück. Die habe ich am Ende noch mit der Restcreme genauso dekoriert.  Die Torte nehme ich mit zum Geburtstag, die Kleinen bleiben für uns.







 




                   Number Cake - Szám torta

Több videót és sok receptet megnéztem, majd úgy döntöttem, hogy egy diós linzertésztát veszek alapnak. Hasonlót, mint Sally-s videójában. A krémet magam állítottam össze az én ízlésem szerint. A dekoráció úgyis mindenki saját ízlése szerint történik. Van aki még virágokat is tesz rá, de ez most egy férfi ajándéka lesz, elhagytam a virágot.

Hozzávalók: 4 db számhoz, vagy betűhöz. 

180 g cukor,
360 g vaj,
2 nagy, vagy 3 db kicsi tojás (125 g feltörve),
3 ek vaníliaextrakt, vagy egy kikapart vanília, vagy 3 zacskó vaníliás cukor, de akkor annyival kevesebb cukor kell,
525 g liszt,
75 g keményítő, 
200 g darált dió, vagy mandula,
1 csipet só,


A krémhez:

500 g tejszínhab,
400 g fehér csokoládé,
500 g vaníliás krémtúró, ( én az Aldiban vettem, 0%-os zsírtartalommal)

Dekoráláshoz:

bonbonok, gyümölcsök, én a felezett epreket frissen főzött tortazselébe mártottam,
De lehet virágokkal is díszíteni, aminek viszont a szárát nagyon alaposan be kell csomagolni.

Elkészítése:

A tálalás előtti  napon:

A tejszínbe beletörtjük a csokit és felmelegítjük. Legalább 75°-os kell lennie, majd visszahűtjük és másnapig betesszük a hűtőbe.

A linzer elkészítése is hamar megy. Mindent belemérünk a gépünk táljába és gyorsan összegyúrjuk. Ha kézzel gyúrunk, tényleg nagyon gyorsan kell csinálnunk, hogy ne melegedjen fel a tészta. Elfelezzük, majd fóliába csomagolva legalább egy órára a hűtőbe tesszük.
Közben elkészítjük a mintánkat. Egy A-4-es lapra nyomtattam a számot, most szerencsém van, csak egy fajtát kell készítenem, de azt 4x. Tehát egy ollóval kivágjuk a mintát, ami 28 cm x 18 cm-es lett. 

Ha visszahűlt a tészta, egy sütőpapíron kinyújtjuk. Kb 5 mm vastagságú tésztát sodrunk, ráfektetjük a mintát és ezt körbevágjuk egy éles kés hegyével. 


A kivágott számokat újból hidegre tesszük.
Előmelegített sütőben 200°-on kb 15-17 perc alatt megsütjük őket. 
2 db egymás mellett nagyon jól elfér a nagytepsi hátán. 
Vigyázzunk, ha kivesszük, még törékeny. Hagyjuk őket kihűlni, mielőtt levesszük a tepsiről. 

Másnap reggel elkészítjük a tortát. 
A fehércsokis tejszínhabot felverjük, majd hozzáadjuk a túrókrémet és azzal is habosra verjük. A krémet betöltjük egy nyomózsákba. Egy csillagformát használtam a kinyomásra.
Egy kb tepsi nagyságú tálcát előkészítünk. Tortacsipkével béleltem.
Ráfektetjük az alsó lapokat. Erre nyomunk körbe-körbe kis kúpokat, csillagokat...kinek, hogy tetszik. Ha szeretnénk, erre tehetünk valami díszítést.

Aztán ráfektetjük a felső lapokat. Szintén kidíszítjük a krémmel.


Ezután mindenki tetszés szerint díszíti...én tömör csokitojásokat, Raffaellót és gyümölcsöt raktam rá.  A félbevágott epreket frissen f
őzött tortazselébe mártottam.
Ismét visszatesszük a hűtőbe, hogy jól lehűljön.



A maradék tésztából kis kerek linzerformával 13 db-ot tudtam kiszaggatni. Ezeket is ugyanúgy betöltöttem a maradék krémből és gyümölccsel díszítettem. A nagyot viszem ajándékba, a kicsik maradnak nekünk. 










Kommentare