Käsekuchen - Túrótorta








                     Käsekuchen

Ich habe einen Käsekuchen gebacken, aber dieses Mal  einen Riesigen.
Von 1000 g Quark und er hat einen Durchmesser von 30 cm.
Ich wollte mehrere Kuchen backen für meine Gäste, also habe ich dann einfach grösser gemacht.

Das Rezept habe ich vom Internet, vom Chefkoch.de 
Also, wenn Ihr das Rezept für den normalen Grösse Kuchen braucht, dann könnt Ihr von hier unten holen. Wenn Ihr etwas grösseres braucht, dann vom meinem Rezept....

https://www.chefkoch.de/rezepte/81471032008121/Kaesekuchen-vom-Sternekoch.html

Ich habe ein wenig geändert und natürlich auch im Verhältnis vergrössert.
Ich bin sehr zufrieden und meine Gäste waren es auch.

Zutaten:

Für den Teig:

150 g Stärke,
190 g Butter,
150 g Puderzucker,
250 g Mehl,
2 Eier,
1 TL Backpulver,
1 Prise Salz,

Für die Quarkmasse:

1000 g Quark,
400 ml Sahne, (2 Packungen)
6 Eier,
Vanille,
125 g Milch,
125 g Mehl,
250 g Zucker,
1 Zitrone, davon die Schale gerieben

Ich habe  den Käsekuchen in Vemmina Backrahmen gebacken. Also habe ich den auf 30 cm Durchmesse gestellt.

Zubereitung:

Für den Teig habe ich alles per Hand schnell zusammengeknetet. Für 30 Minuten in den Kühlschrank gestellt. ( Im Originalrezept muss man nicht)
Mein Tortenring habe ich gebuttert und auf dem Gitter gelegte Backfolie gelegt.

Die Eier getrennt.

Für die Masse habe ich zuerst das Eiweiss fest geschlagen. Habe von der Schüssel genommen, auf Seite gelegt. 
Dann in der gleichen Schüssel mit 62 g  Zucker die Sahne festgeschlagen. In einer andere Schüssel habe ich die Zucker mit den Eigelben schaumig gerührt. Dann habe ich das Mehl und Milch dazugegeben und glattgerührt... dann noch den Quark reingetan und damit auch gerührt.

Backofen auf 160° Umluft einschalten.
Den Teig rund ausgerollt und in den Form gegeben, also auf den Seiten schön hochgezogen. Man soll aber nicht so hoch ziehen, wie ich. Ca. auf 3/4 Höhe ziehen.
In die Quarkmasse die Sahne, dann das Eiweiss untergehoben. Man soll darauf achten, dass alles schön homogen gerührt ist. In den Tortenring geben, glatt ziehen. 
Auf der 2. unterer Schiene geben und ca. 70-75 Minuten backen.
Nach dem Backen, habe ich noch ca. 10 Minuten im Backofen rasten lassen.
Dann auf ein Gitter gestürzt und so auskühlen lassen. 
Der Kuchen schmeckt super lecker, gar nicht zu süss, aber sehr aromatisch.




                      
                             Túrótorta

Nagyon megettem volna már egy jó túrótortát. Olyan igazi német túrótortát. Sikerült az Auchanban krémtúrót kapnom. De általában az Aldiban szoktam venni.

A receptet egy német oldalon találtam, ha valakit érdekel az eredeti, fent a német receptnél belinkeltem.
Egy kicsit változtattam rajta, na meg arányosan nagyobbra készült. Az eredeti receptben 28 cm-es formára 800 g túróból készül. Vendégeim jöttek, ezért én egy nagy túrótortát készítettem, amihez 1 kg túrót használtam.
Ha valaki végképp nem kap krémtúrót, akkor nyomja át szitán a magyar túrót és egy pár kanál tejjel lazítsa fel.
Egy rozsdamentes acél, állítható tortakeretben sütöttem a sütit. Alatta egy rácsra sütöfólia került.
A keretet bevajaztam.

Hozzávalók:
A tésztához:

150 g keményítő, ( étkezési, mindegy, hogy burgonya, vagy kukorica)
190 g vaj,
150 g porcukor,
250 g liszt,
1 kk sütőpor,
1 csipet só,
2 tojás,

A túrókrémhez:

1000 g krémtúró,
6 tojás,
400 ml tejszín (2 csomag),
250 g cukor,
vanília,
125 g Mehl,
125 g Milch,
1 citrom, vagy lime reszelt héja ( bio-kezeletlen)

Először a tésztát gyúrjuk össze kézzel. Gyors mozdulatokkal, hogy ne melegedjen fel a tészta. Folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük.

Bekenjük a tortagyűrűt vajjal. A tojásokat szétválasztjuk.

A krémhez először a tojásfehérjéket vertem fel keményre. Egy másik edénybe áttettem. A gép üstjébe folytattam a tejszín felverésével. A tejszínhez elvettem 62 g-ot a cukorból, majd jó keményre verettem. Ha nincs másik keverőtálunk a géphez, akkor a tejszínt is ki kell venni, félretenni. Most keverjük ki a többit. A sárgájákat a cukorral habosra, aztán beletettem a lisztet és a tejet, ezekkel is csomómentesre kevertem. Ezután jön bele a túró, a vanília, citromhéj.

Bekapcsoljuk a sütőt 160° légkeverésre, vagy 180° alsó-felső beállításra.

A tésztát lisztes deszkán kerekre sodortam. Kibéleltem vele a karikámat. Sajnos túl magasra húztam. A karika szélén elég csak a 2/3-áig felhúzni a tésztát.
A túrókrémhez keverjük egy kézi habverővel a tejszínt, majd a fehérjehabot. 
Beleöntjük a formába és szépen elsimítjuk.
Alulról a 2. sínre tesszük a rácsunkat.
70-75 percig sütjük a túrótortánkat. Amikor lejárt az idő, kikapcsoltam ugyan a sütőt, de még benthagytam a tortát legalább 10 percre.
Majd kivettem és rögtön egy kerek rácsra borítottam. 3-4 órát hagytam így kihűlni, mielőtt visszafordítottam. (Ez nem egy egyszerű feladat. A rácsot rátettem a süti tetejére, majd egy konyharuha segítségével rászorítottam. Egy hirtelen mozdulattal fejre fordítottam)
A tálalás előtt egy papírtányért tettem rá, majd a tálaló tortatányért. Hasonló módon fordítottam vissza.
Nagyon finomra sikerült, a vendégeknek is ízlett. 





















Kommentare