Hefeteig Grundrezept mit Tangzhong -Tangzhongos édes kelttésztás alaprecept









           Hefeteig Grundrezept mit Tangzhong
           Ideal für Süsse Stückchen

Ich weis eigentlich gar nicht, warum ich bis jetzt dieses Tangzhong nicht probiert habe. Es bringt die Hefeteige auf neues Ebene!! Aber wirklich! Ich habe bis jetzt auch gute Rezepte, aber dieses hier!! 
Der Teig ist noch mehr softer, leichter....einfach leckerer! Dazu, habe den Hefeteig mit wenig Hefe und mit langer Führung zubereitet.
Ich habe 4 verschiedene Füllungen gemacht, um einfach zum Testen.  Uns schmecken alle sehr gut.


Zutaten:

Tangzhong:

50 g Mehl,
250 g Wasser,

Teig:

Tangzhong,
150 g Milch,
750 g Mehl,
2 Eier,
2 Dotter,
8 g Hefe,
80 g Zucker,
80 g Butter,
1 Prise Salz,
2 EL Vanille-Extrakt
1 Limette/ die Schale
--------------------------
3-4 EL kaltgepresstes Öl, ( für die Arbeitsfläche und zum Teig einpinseln)
Eiweiss, ( zum einpinseln der fertigen Stückchen)

Füllungen:

Gemahlene Mohn-Zucker-Gemisch,
Gemahlene Nuss-Zucker-Gemisch,
Nutella,
Quark-Creme (mit Zucker und Dotter gemischt)


Zubereitung:

Thangzong:

In einem Topf Mehl mit Wasser mischen und aufkochen lassen. Bei mir ging es zügig auf dem Induktions-Feld. Dann für mindestens 4 Stunden kalt stellen.
Danach mit der kalte, eher lauwarmer Milch verrühren.
Dann die ganzen Zutaten ( ausser Butter, die kommt etwas später dazu) in die Schüssel von der Küchenmaschine wiegen.
Zuerst auf kleine Stufe kneten lassen. Ca. nach 4 Minuten die Butter dazugeben. Mindestens 10 Minuten lang kneten lassen.
Es gibt einen weicheren Teig, wie sonst.
Zugedeckt  so lange gehen lassen, bis es sich verdoppelt hat. Natürlich es hängt vom Raumtemperatur ab. 

Ab da ist natürlich jedem überlassen, wie er seinen Teig verarbeiten will.
Ich habe sie auf 75 g Stücke geteilt. Es wurden 18 Stück.
Man kugelt sie richtig rund aus (ohne was auf dem Arbeistfläche, also ohne Mehl, oder Öl )  und zugedeckt lässt man sie ca. 20 Minuten ruhen.
Dann mit dem Öl die Arbeitsfläche einpinseln und die Teilstücke einzeln ausrollen, füllen. Je nach Geschmack und Form verarbeiten. 
Wenn man mit dem Nuss-oder-Mohn-Mischung arbeitet, muss man den ausgerollten Teig mit dem Öl einpinseln.
Die fertigen Stückchen auf ein mit Backpapier, oder Backfolie belegtes Blech legen. Nochmals ein wenig ruhen lassen.
Bevor man sie in den Ofen schiebt, mit dem gequirlten Eiweiß einpinseln.
Bei 180-190° vorgeheizt auf der mittlere Schiene backen.
















































 Mit Nutella einstreichen.

 Hier habe ich den Teig lang ausgerollt, dann mit dem Öl eingepinselt. Mit Walnuss-Zucker bestreut und länglich die 2 Seiten zusammengezwickt. 
Dann habe ich den Strang aufgerollt für Schnecke.




























 Für die Mohnrolle habe ich auf den eingeölten Teig Mohn-Zucker-Gemisch verteilt. Dann die 2 länglichen Seiten eingeklappt und dann aufgerollt.

Nach dem einpinseln mit dem Eiweiss, habe ich dann oben ein Einschnitt gemacht...man kann ein wenig grösser einschneiden, wird schöner.


















        Tangzhongos édes kelttésztás alaprecept



Nem is értem, hogy eddig miért nem próbáltam ki ezt a tangzhongot. 
Van egy pár nagyon jó receptem kelt tésztához, pl a fonott kalács receptem. De ez a tangzhong egy másik fokozatra emeli a kelt tésztát!! Most komolyan mondom, magam sem akartem elhinni!!
Egy puha, bársonyos tésztát kaptam, amikor megkelt. Sütés után egy isteni pihe-puha, pehelykönnyü kalácstészta lett az eredmény...
A töltelékek, formázások csak próbák voltak. Mindenki maga tetszése, ízlése szerint készítheti.  4 fajta ízesítéssel készítettem: diós-cukros, mákos-cukros, nutellás és krémtúrós.
A formázás is változtatható. A túrónál a kerek tallért és a batyut próbáltam. A batyu a puha tészta miatt szétcsúszott. De próbáljátok ki akár még buktának, vagy más formájú kelt tésztás " édes darabkák"-nak.... (ezt én szabadon németről fordítottam.) Egyszerűen nem találtam egy megfelelő szót, amit használhatnék. Talán "kalácskák" ?? 

Hozzávalók:

thangzong:

50 g liszt,
250 g víz,

tészta:

Tangzhong,
150 g tej,
750 g liszt,
2 tojás,
2 tojássárgája,
8 g élesztő,
80 g cukor,
80 g vaj,
2 ek vanília-esszencia ( magam készítem: alkoholban érlelt vanília)
vagy egy fél kikapart vanília és 2 ek alkohol ( vodka, vagy rum)
1 limetta reszelt héja,
1 csipet só
----------------------------
3-4 ek jó minőségű, hidegen préselt olaj ( én bio repceolajat használtam) (ha már nem vaj, akkor legyen jó minőségű olaj),
felvert tojásfehérje a sütik bekenéséhez

Elkészítése:

A lisztet és a vizet egy lábosba tesszük és felforraljuk. Ha lassú tűzön készítjük, már 60°-nál el kezd majd sűrűsödni. Nekem az indukciós főzőlapon csak pár pillanatig tartott.
Amikor sűrű a massza, levesszük a tűzről és legalább 4 órára hidegre tesszük. Ezután összekeverjük a hideg tejjel, vagy inkább langyos legyen, de nem túl meleg.
Majd mindent a konyhagép dagasztótáljába mérünk, csak a vajat nem.
Azt a dagasztás 4. perce körül adjuk hozzá. Kb 10 perc alatt kidagasztjuk, majd lefedve addig hagyjuk pihenni, míg a duplájára nem nő.  Ez a szobahőmérséklettől függ. ( Hagyjunk neki időt, nem kell siettetni! Annál finomabb lesz, hisz bebizonyított dolog, hogy a lisztben a glutén 4,5 óra alatt alakul át tolerálható fehérjére.)  Mindenesetre a tészta többszörösére kel majd és puhább állagú lesz, mint a megszokott.

Ezután elosztjuk a tésztát. 75 grammos darabokra osztottam, majd kigömbölyítettem őket. Letakarva pihentettem kb 20 percet.
Most aztán tényleg mindenki készíthet olyan apró kalácskát, amit szeretne. Hogy az bukta lesz, vagy briós... készíthetitek ízlésetek szerint. 
De azért elmondom, én hogy csináltam.
Olajozott munkafelületen kinyújtottam őket egyenként. Majd belülről is bekentem a tésztát. Megszórtam a darált mákkal-vagy- dióval és formáztam.  A nutelláshoz nagy háromszög-vagy cseppformájúra nyútottam, bekentem, majd összetekertem. A stanglik nutellásak, a kifliformájúak pedig diósak. ( a képeken)




A túrósat pedig kétfélén készítettem: batyunak, de az nem jött be annyira. Mivel nagyon puha a tészta és olajos is, így szétcsúszott. Viszont tallérnak nagyon jól sikerült. Ezt úgy készítettem, hogy a kerek gombócot csak a közepén nyomkodtam le, körbe-körbe a szélét szépen egyenletesen meghagytam. Majd amikor elég nagy lett, beletettem 2 púpos evőkanál tölteléket. 

A diós csigához hosszúra nyújtottam a tésztát, megkentem, majd rászórtam a tölteléket. A két hosszú oldalát összecsipkedtem egymással... majd feltekertem.












A megformázott sütiket egy sütőfóliával bélelt tepsire raktam. Hagytam őket kb 20 percig pihenni, majd bekentem őket a felvert tojásfehérjével. A mákos tekercseket egy éles késsel bevágtam, de lehetett volna még mélyebben is. Tehát lehettek bátrak!





Előmelegített 180-190°-os sütőben a középső sínen sütjük szép pirosra  őket.
Most még "másnaposan" is nagyon finomak, gyengék. Szerintem egy jó megoldás és ez a nagyság is ideális tízóraira, vagy uzsonnára csomagolva.



















Kommentare