Grieben-Zwetschgen-Taschen - Tepertős szilvalekváros papucs








              Grieben-Zwetschgen-Taschen

Wenn man etwas Salziges und Süsses zusammenbringt, schmeckt es manchmal wahnsinnig gut.. So ist es mit diesem echten ungarischen Rezept.
In den Teig kommt sehr fein geriebene Grieben, was gleich salzig und pikant schmeckt. Man bekommt es fertig in Ungarn fast überall. Ich habe vom Lidl, den Entengrieben-Schmalz verarbeitet.
Dann die Füllung ist eine hausgemachte Zwetschgenmus...der schon uralt ist...aber noch voll gut, schmeckt echt lecker.
Also, die zwei Sachen treffen sich hier und ich muss sagen schaden sie sich gar nicht...etwas besonderes passiert...sie ergänzen sich im Mund.


Teig Zutaten für ca. 90-100 Stücke:

600 g Mehl, (ich habe da mit den Mehlsorten variiert, habe auch 150 g VK Dinkelmehl und 150 g Manitoba-Mehl reingetan)
300 g Grieben-Creme 
2 Eier, 
14 g Hefe,
1/2 Tüte Backpulver,
25 g Zucker,
60 g Milch,
400 g Schmand,
je nach Geschmack vom Grieben-Creme: noch Salz und Pfeffer,
(man sollte den Teig kosten...der soll ein wenig süsslich, aber auch salzig-pfefferig schmecken)
-----------------
Zwetschgen-Mus 
2 Eier zum bepinseln

Zubereitung:

Alle obere Zutaten in die Schüssel geben und 5-6 Minuten kneten lassen.
Für mindestens 4 Stunden in den Kühlschrank legen.
Den Teig auf 2-3 Teile schneiden und nacheinander auswellen auf ca. 3 mm. Dann die Ränder, wo dicker ist, gerade abschneiden.
auf ca. 4-5x4-5 cm Stücke teilen. Die Marmelade mit einem Kaffeelöffel quer verteilen.
Mit verquirltem Ei den Teig bepinseln, dann die 2 gegenüber liegenden Ecken übereinander schlagen.
Auf ein mit Backpapier, oder Folie belegtes Blech legen. Anschliessend von Aussen auch mit Ei bepinseln.
In 180° heissem Backofen bei Unter-Oberhitze fertigbacken.
















           Tepertős szilvalekváros papucs

Mert itt is bebizonyosodik, hogy az édes és a sós megfér egymással. 
A hétvégén ettem életemben először ilyen süteményt. Egy híres pesti cukrászdából...vagy inkább budaiból hozták és kínálták körbe.... nagyon finom volt és a tálcányi papucs 1-2 perc alatt elfogyott, a társaság imádta. 
Tegnap tehát nekiláttam én is... A Lidl kacsatepertő krémjét használtam. Volt itthon mind a kétféle belőle. A sima is és csipős is.
250 g kiszerelésben kaphatóak. Beletettem a csípősből is 50 grammot...egyáltalán nem ártott meg neki... lehet, hogy legközelebb még bátrabb leszek. A végeredmény nagyon finom lett...vendégeimnek ízlett, család imádja. A tésztája még ma is olyan finom, mint tegnap...

Hozzávalók:

600 g liszt: én különböző liszteket használtam. A sima lisztem elfogyott, vagyis csak 100 g volt itthon...ezért rétesliszt is került bele, sőt 150 g tk tönkölyliszt és 150 g Manitóba-liszt is.
300 g tepertő-krém (ahogy írtam, én a Lidl-set használtam.
2 tojás,
14 g élesztő,
1/2 zacskó sütőpor,
25 g cukor,
60 g tej, 
400 g tejföl,
a tepertő-krémtől függően még só és bors (meg kell kóstolni a tésztát... legyenek egyensúlyban az ízek!)
------------------
Szilvalekvár (nekem majdnem egy egész üveg kellett)
2 tojás a kenéshez

Elkészítése:

Mindent egyszerre belemértem a gép üstjébe és hagytam 5-6 percig dagasztani. Kóstoltam, ízesítettem. Nagyon gyorsan összeállt a tészta. 
Legalább 4 órára hűtőbe tesszük a tésztát, de lehet egy egész éjszakára is, nem árt meg neki. 
3 adagban sodortam ki kb 3 mm-es vastagságra. A tészta széleit egyenesre levágtam és kb 4-5 cm négyszögekre szeltem. Egy kiskanállal átlósan beletettem a lekvárt. 
A felvert tojással a széleit bekentem, majd átlósan egymásra hajtottam a csücsköket. 
Tepsire raktam őket és lekentem kívülről is tojással.
180°-ra előmelegített sütőben alsó-felső fokozaton szép pirosra sütöttem.
3 tepsivel lett..langyosan a legfinomabb...



















Kommentare