Dinkel-Toast-Brot - Toast kenyér tönkölylisztből





Dinkel-Toast-Brot


Zutaten:

600 g helles Dinkelmehl,
25 g Dinkel-Kleie,
200 g Milch,
155 g Wasser,
25 g Honig,
1 Tüte Trockenhefe,
--------------------
80 g Butter,
--------------------
15 g Salz

Zubereitung:

Die erste 6 Zutaten in die Schüssel von der Küchenmaschine geben und auf niedrige Stufe kneten lassen.
Nach 4 Minuten Kneten die weiche Butter dazugeben, dabei einfach weiter kneten lassen. Nach weitere 5 Minuten Salz dazugeben und noch ca. 1 Minute kneten... 
Ich habe es in der Kenwood Major Maschine geknetet, dann anschliessend mit Frischhaltefolie zugedeckt und einfach in der Schüssel gelassen...die Maschine eingestellt auf Wärmefunktion...30° und ca. 1 Stunde ruhen lassen...
Der Teig hat sich schön verdoppelt.


Ich habe den Teig auf bemehltes Brett gelegt, dann auf 5 gleiche Stücke geteilt.  Die habe ich rund geschliffen und zugedeckt paar Minuten ruhen lassen.






Ihr könnt auf den Bilder verfolgen. 
Die runde Teiglinge habe ich zuerst mit den Fingerkuppen flach gedrückt, damit von der Blasen die Luft entweicht. 





Dann ganz einfach, wie auf den Bildern, gefaltet.










Ich habe meine  Toastform eingefettet, ( mit Trennspray besprüht)
und die geformte Teigstücke quer hineingelegt.
Dann habe ich einfach den Deckel geschlossen und 40 Minuten gehen lassen.
Hier auf dem Bild unten sieht man schon, nach dem Gehen, bevor ich es in den Backofen getan habe. 



Nach dem Ruhen kommt es in den auf 230° vorgeheizten Backofen. Nach ca. 10-15 Minuten sollte man die Temperatur zurückstellen auf 210° und  weiter backen. Gesamt 60 Minuten Backzeit, dann sofort auf ein Gitter stürzen und abkühlen lassen.







                   Toast kenyér tönkölylisztből


Hozzávalók:

600 g  világos tönkölyliszt,
25 g tönkölykorpa,
200 g tej,
155 g víz,
25 g méz,
1 csomag szárazélesztő,
---------------------------------
80 g olvasztott vaj,
---------------------------------
15 g só


Elkészítése:

Az első 6 hozzávalót belemértem a konyhagépem üstjébe és hagytam dagasztani. 
4 perc múlva hozzáadtam a puha vajat és tovább dagasztottam. 9 perc dagasztás után adtam hozzá a sót. 
10 perc dagasztás után egy nagyon kellemes tésztát kaptam. 
A gépemnek melegítő funkciója van, így csak letakartam a tésztát egy folpackal és hagytam 30°-on egy órát pihenni.
Ezalatt kb duplájára nőtt. Fázisfotókkal mutatom a továbbiakat.


Lisztes deszkára borítottam a tésztát, majd 5 egyenlő részre osztottam. 



Kerek cipócskákat formáztam és letakarva hagytam őket pár percig pihenni. Ezután minden cipócskát egymás után megformáltam.
Lelapítottam őket, hogy a buborékokból kimenjen a gáz.


Ezután hajtogattam, majd feltekertem őket, ahogy a képen látható.




A toastformát kikentem vajjal, majd belefektettem a tekercseket.
Hagytam 40 percet pihenni zárt fedő alatt.
A következő képen már a pihentetés után látszik, mielőtt bekerült volna a sütőbe.




230°-ra felmelegített sütőbe tettem a zárt formát.
Kb 10-15 perc múlva a hőfokot visszavettem 210°-ra, majd így sütöttem még tovább. A sütés ideje összesen 60 perc.
Ezután kivesszük a sütőből és azonnal rácsra borítjuk a forró kenyeret. Hagyjuk teljesen kihűlni, mielőtt felvágjuk. 
Ha nem fogyasztjuk el előreláthatóan hamarosan, akkor szeletelve le is fagyaszthatjuk. Fagyosan rakjuk a toast-szeletet a toast-gépbe. Nagyon szép egyenletesen pirított szeletet kapunk.


Kommentare