Walnusslikör mit Honig - Mézes diólikőr





                          Walnusslikör mit Honig

Anfang-Mitte-Juni, als die Walnüsse gross, aber noch grün sind,
sollte man die Walnüsse abzupfen. Da sind sie noch innen weiss, sind noch milchig, Milchnüsse.
Ich setze die Likör immer in einem 5 l Einmachglas an. 
Was man im Glas und in der Flasche links sieht, ist vom letztes Jahr, also schon das fertige Likör.
Ich empfehle für Eigengenuss oder als Mitbringsel zu Besuch.



Zutaten:

ca. 25-30 Milchnüsse,
500-100 g Honig, je nach Geschmack, (ich nehme immer weniger)
1 EL gemahlene Anis,
die Schale von 1/2 unbehandelter Zitrone, oder Orangen,
ca. 25 Nelken,
5 Zimtstangen,
2-3 Sternanis,
1 Stange halbierte Vanille, 
2-2,5 l Obst-Schnaps, oder Wodka ( ich nehme immer Wodka, ist neutraler im Geschmack)

Zubereitung:

Die Nüsse waschen, halbieren. Alle Zutaten in das Glas geben, umrühren.
Mit dem Drehverschluss abschliessen. (ist wichtig..nicht nur zudecken)
Auf eine dunkler Platz stellen und 6 Wochen ruhen lassen.
Dann erstmal durch Sieb, dann durch eine Gaze, oder ganz-ganz feine Sieb durchsieben....man kann auch in ein Trichter Kaffeefilter legen und dort durchlassen.
Das Likör in Flaschen füllen... Haltbar, bis getrunken ist. 




                             Mézes diólikőr

Unokahúgomtól, Erikától kaptam ezt a receptet, miután nála kóstolgattuk az övét. Erika egy olyan háziasszony, aki mindig betartja a recepteket, mindig tökéletesen sikerülnek is a süteményei, főztjei. 
Én viszont nem tartom be a recepteket, nekem mindig kell változtatni, saját ízlésem szerint variálni, valamit még hozzátenni...mint ezen a recepten is kicsit módosítottam.
A diókat általában május elején-közepén kell leszedni, amikor már elég nagyok, de belül még fehérek. Ezek a tejdiók.
Egy nagy befőttes-üvegben készítem, hogy legyen elég hely, hisz volt már olyan, hogy hozzátettem  mást is.... mint például lekvárkészítés után megmaradt magos-héjas, szaftos gyümölcsmaradékot...mondhatom nem rontotta el...
A képen látható a pohárban és balra az üvegben, az tavalyi likőr...
Vagy saját fogyasztásra, vagy ajándékba ajánlom, hisz nagy az öröm, ha valaki kap ebből egy üveggel....


Hozzávalók:

legalább 25 zölddió,
500-100 g méz ízlés szerint, ( én mindig kevesebbet teszek bele, még így is elég édes lesz),
1 ek őrölt ánizs,
1 rúd vanília félbevágva,
25 db szegfüszeg,
1/2 kezeletlen narancs, vagy citrom héja,
2-3 csillagánizs,
5 db egész fahéj,
2-2,5 l pálinka, vagy Wodka, ( én Wodkát szoktam, mert annak nincs semmi karakterikus íze)

Elkészítése:

A diókat megmossuk, félbevágjuk. Az összes többi hozzávalóval az üvegbe tesszük. Megkerverjük, bezárjuk és hat hétre egy sötét, nyugodt helyre helyezzük. 
Ezután kétszer leszűrjük. Másodszorra legjobb, ha gézen keresztül szűrjük, szép tiszta lesz.
Visszaönthetjük őket a vodkás üvegekbe.
Eláll, míg elfogy....

Kommentare