Honig-Griess-Cremeschnitte - Grízes-mézes-krémes szelet














         Honig-Griess-Cremeschnitte

Dieser ist ein Rezept von der Frau Annamária Csíki, von Ungarn.
Sie hat im Rezept Esslöffel/Mengenangaben geschrieben, ich habe gewogen, deswegen stehen manchmal doppelt.

Zutaten:

Für den Teig:

750 g Mehl, 
200 g Puderzucker,
2 Eier,
60 g Fett,
5 EL Honig /bei mir 150 g
2 KL Natrium Bicarbonat,
ein wenig Lebkuchengewürz, (nach Geschmack)
4 EL Schmand, / bei mir 150 g
-----------------------

Für die Creme 1:

1000 g Milch,
6 EL Griess (bei mir 100 g),
1 Prise Salz,
2 Tüten Vanille-Zucker, oder Vanille + 10 g Zucker,
--------------------------

Für die Creme 2:

400 g Milch,
1 Tüte Puddingpulver Sahnegeschmack, ich habe Vanille genommen,
---------------------------

Für die Creme 3:

250 g Butter,
250 g Zucker,
----------------------------
Rum,
Aprikosenmarmelade,
150 g dunkle Schokolade,
( + 50 g weisse Schokolade, bei mir, kann man weglassen)
3 EL Speiseöl, bei mir 1 EL Kokosfett,

Zubereitung:

Für den Teig: Alles ausser dem Mehl in einen Topf wiegen und erwärmen. (nicht kochen!)
Vom Herd nehmen und das gesiebte Mehl dazugeben, kneten.
Auf ein bemehltes Brett geben und gut durchkneten. Wenn der Teig noch klebt, ein wenig Mehl dazugeben.
Auf 4 gleich grosse Stücke teilen. Die Teige nacheinander ganz dünn ausrollen und in einem grosses Blech backen. (Mit Backpapier) Ich habe sie ausgerollt, dann ins Blech gelegt, dann dort mit einer kleinen Rolle ganz bis zum Rand ausgerollt.
Mit 2 Blechen abwechselnd geht es ganz gut.
Im vorgeheiztem Backofen bei 170° ca 10 Minuten backen.
Dann alle aufeinander legen und ganz auskühlen lassen.

Für die Creme:

Die Milch mit dem Griess und Vanille-Zucker beim ständigen Rühren kochen. Auf Seite legen und immer wieder durchrühren, auskühlen lassen.
Die Milch mit dem Pudding auch zubereiten: kochen beim ständigen Rühren, dann auskühlen lassen.
Die Butter mit dem Zucker in eine Küchenmaschine geben und ganz-ganz schaumig rühren lassen. Die Menge verdoppelt sich und wird ganz hell, dann ist die Creme richtig.
Wenn die gekochten Creme ausgekühlt sind, dann alles unter die Buttercreme geben und gut rühren lassen.
Es gibt eine ganz leichte, leckere Creme jetzt.

Die Zusammensetzung:

Den ersten Boden,  2-3 EL Rum verteilen , dann die Hälfte der Creme  drauf geben und glatt streichen.
Den zweite Boden drauflegen, mit Marmelade bestreichen.
Den dritten Boden mit Rum, dann mit der restlichen Creme bestreichen.
Den vierten Boden oben drauflegen. 
Schokolade mit Kokosfett über Wasserbad erwärmen und über den Boden giessen, glatt streichen.
Hier kann man dann dekorieren. Ich habe ein wenig weisse Schokolade erwärmt mit Kokosfett und damit dekoriert.
Den Kuchen bis nächsten Tag ruhen lassen, erst dann aufschneiden.

(Das oberste Bild ist von  23. Dezember 2021)







               



             Grízes-mézes-krémes szelet


Ezt  a receptet  Annamária Csíki engedélyével tettem nyilvánossá, az ő receptje.
Ahol kétfajta mennyiség van megadva, ott az eredeti receptben kanállal, nálam pedig mérleggel, grammra lett mérve.

(A legfelső kép 2021 december 23.-án készült)


Hozzávalók:

A tésztához:

750 g liszt, 
200 g cukor, 
2 tojás, 
60 g zsír, (én kacsazsírt használtam)
5 ek méz / 150 g,
2 kk szódabikarbóna,
csipetnyi mézeskalács fűszerkeverék, / én egy kk-al tettem bele,
4 evőkanál házi tejföl / 150 g zsíros tejföl,
------------------------------

A krémhez:

1. krém:

1000 ml tej,
6 ek gríz, /100 g
1 csipet só,
2 zacskó vaníliás cukor / vagy vanília és 10 g cukor,
----------------------------------

2. krém:

400 ml tej,
1 zacskó tejszínes pudingpor, / én vanília pudingport használtam,
------------------------------------
3. krém:

250 g vaj,
250 g porcukor / én kristálycukrot használtam,
-------------------------------------

Rum,
Sárgabaracklevár / én szilvalekvárral készítettem,
150 g csoki, + 3 ek étoloaj / én 1 ek kókuszzsírt adtam hozzá,
esetleges díszítéshez fehércsoki, 

Elkészítése:

A tésztához:

A liszten kívül minden direkt egy lábosba mérünk és kevergetés mellett felmelegítjük. ( nem főzzük!)
Levesszük a tűzről és a szitált lisztet hozzáadjuk. Tésztát gyúrunk belőle. Ha ragad még egy kis liszt mehet hozzá.
Egy deszkán szép simára dolgozzuk. 4 egyenlő részre osztjuk.
Lisztezett deszkán szép vékonyra nyújtjuk, majd egy nagy gáztepsi hátulján sütjük. ( így a receptben) Viszont én kinyújtottam vékonyra, majd egy nagy sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem és ott egy kis sodrófával passzolósra nyújtottam, tehát kisodortam egész a széleihez.  Két egyforma tepsivel dolgoztam, így amíg a második sült, az első  tepsi ki tudott hűlni.
A kész lapokat egymásra fektettem és hagytam kihülni.

A krémek készítése:

A tejet feltesszük főzni és hozzáadjuk a vaníliás cukrot és a grízt. 
Kevergetve megfőzzük. Hagyjuk kihűlni. A receptben az áll, hogy fóliával betakarjuk, hogy ne legyen bőrös. Ezt megint egy kicsit másképp csináltam. Néha-néha megkevertem, amíg kihűlt.

A második krémhez a pudingport összekeverjük egy kis tejjel.
A tejet feltesszük főzni, majd belekeverjük a pudingos tejet és megfőzzük. Pillanatok alatt besűrűsödik.
Hagyjuk szintén kihűlni. Vagy betakarni fóliával, vagy kevergetni.

A harmadik krémhez a vajat a cukorral egy konyhagép segítségével nagyon-nagyon habosra keverjük. Egész addig, míg kifehéredik.

A kihűlt krémeket egymásután a vajas krémhez adjuk és habosra keverjük.

A süti összeállítása:

Az első lapot meglocsoljuk rummal. A krém felét rákenjük.
A második lapot ráfektetjük és megkenjük lekvárral.
A harmadik lapot is rátesszük, rummal locsoljuk és a mardék krémmel kenjük meg.
A negyedik lapot a tetejére fektetjük.
A csokit az olajjal / vagy kókuszzsírral gőz felett feloldjuk és a lap tetejére öntjük, elsimítjuk.
Visszafoghatunk egy kanál csokit, amihez egy ek sötét kakaóport keverünk, majd egy zacskóba öntjük. Csücskét lecsípjük és a sötét csokit rácsorgatjuk a csoki tetejére.
Mivel én eleve sötét csokival készítettem, én 50 g fehércsokit felmelegítettem és azt csorgattam a csokimázra.
Másnapig hagyjuk a sütit pihenni, míg visszalágyul. Csak ezután szabad felvágni.





Kommentare