Schwäbische Sauerkraut - Sváb savanyúkáposzta







                     Schwäbische Sauerkraut 


Zutaten:

500 g Sauerkraut,
100 g durchwachsener Räucherspeck,
1 Zwiebel,
Pfeffer, 
1 Prise Chili-flocken,

Zubereitung:
Je nach dem, wie sauer der Sauerkraut ist, ein wenig ausspülen. Wer wie es mag.  Manche mögen es gar nicht ungekocht, dann für 2-3 Minuten aufkochen. Ob gekocht, oder ungekocht, gut abtropfen lassen.
Den Speck und den Zwiebel  in kleine Würfeln schneiden. In eine Pfanne die Speck-würfeln auslassen, gut anbraten. Die Zwiebelwürfeln dazugeben und auch gut anbraten. Den abgetropften Sauerkraut dazugeben, für paar Minuten mit anbraten. Mit Salz, Pfeffer und Chili-Flocken würzen.
Man kann den Sauerkraut zu allem Kurz-gebratenen, oder Braten
servieren. 
Wir haben heute mit Hähnchenflügel gegessen, es hat auch so gut geschmeckt.
























                      Sváb savanyúkáposzta

Ez egy tipikus sváb étel. Németországban éltem majdnem 30 évet. 
Így sokszor készítettem, sültekhez, hirtelensültekhez tálaltam.
Ma  zacskóban sült csirkeszárnyak készültek hozzá. Az igazi sváb általában egy jó egybensült sertéssülttel jó sok szósszal és burgonyagombóccal tálalja.


Hozzávalók:

500 g savanyúkáposzta,
100 g füstölt, húsos szalonna,
1 hagyma,
só, bors,
1 csipet chili,

Elkészítése:
Van aki a káposztát megfőzi, én nem szoktam, csak enyhén átöblítem és lecsöpögtetem.
A szalonnát és a hagymát apró kockákra vágjuk. Egy serpenyőben megsütjük a hagymát, rádobjuk a hagymát, azt is megpirítjuk. Ezután a lecsepegtetett (főtt, vagy nem főtt) káposztát dobjuk rá, ezzel is alaposan átsütjük. Közben ízlés szerint ízesitjük, sóval, borssal és egy kis erős fűszerrel. 



























Kommentare