Shortbread Variationen - Shortbreads variációk

























                  Shortbread Variationen

Länglich: original
Rund: mit Ingwer
Grosse runde: mit Limettenschale und Vanille

Das Grundrezept:
1 Teil Zucker,
2 Teil Butter,
3 Teil Mehl

Zutaten:

110 g Zucker,
220 g Butter,
300 g Mehl, 
30 g Reismehl
----------------
Vanille,
die Zesten von 1/2 Limone, 
---------------
30 g kandierte Ingwer,

Zubereitung:

Die Butter wird mit dem Zucker ganz lang, ganz schaumig geschlagen. Dann das gesiebte Mehl dazugeben und glatt rühren.
Ich habe den Teig dann auf 3 Stücke geteilt, jeweils auf 220 g.
Den ersten habe ich so gelassen, wie er war. Zu den Zweiten habe ich bio Vanille gegeben. Zum Dritten habe ich die fein gehackte kandierte Ingwer dazu geknetet.
Alle 3 Sorten einzeln in die Frischhaltefolie wickeln und für mindestens 1 Stunde kalt stellen.
Damit man besser auseinander halten kann, habe ich die gängige Formen für Shortbreads gemacht.
Den Teig auf ein nicht bemehltes Brett legen und auf gewünschte Form rollen. Der Teig sollte aber ziemlich dick bleiben, ca. 1,2 bis 1,5 cm.
Ein Blech mit Backpapier belegen. (nicht Folie, weil später sollte man darauf schneiden können)
Ich habe den ersten auf 14x15 cm ausgerollt, auf das Blech gelegt. 
Habe dann auf 7x2,5cm Stücke geschnitten.  Das ist die Originalgrösse. Es wurden 12 Stück daraus. Mit einer Kuchengabel habe ich Löcher eingestochen. 
Also, wenn man den ganzen Teig auf diese Art formt, werden 36 Shortbreads.
Den Zweiten habe dann rund geformt, mit Hilfe einer runden Schüssel, rund ausgeschnitten. Den Rest habe ich oben wieder draufgelegt und vorsichtig glattgemacht. Erneut aufs Blech gelegt und dort geteilt. Man sollte aber nicht ganz durchschneiden, nur nach dem Backen. So, wie eine Torte wird geschnitten, 12, oder 16 Stücke. Anschliessend mit einer Kuchengabel die Ränder gezackt, dann rundherum gelöchert. 
Die dritte Variante habe ich mit einem runden  Ausstecher ausgestochen. In die Mitte mit ein Holzstäbchen ein Loch gemacht.
In dem auf 150° vorgeheizten Backofen ca. 25 min backen....vorsicht... es hängt vom Ofen ab....sie sollen keine Farbe bekommen.
Nach dem Backen kann man sie endgültig auseinander schneiden. Noch lauwarm mit Puderzucker bestreuen. 
Luftdicht verschlossen halten sie lange.







                        Shortbreads variációk

Ez egy igazi skót teasütemény. Háromféle ízlesítéssel készítettem:

1. eredeti,
2. vaníliás, limettás,
3. gyömbéres

Az alaprecept: (eredeti)
1 rész cukor,
2 rész vaj, 
3 rész liszt, 

Hozzávalók:

110 g cukor,
220 g vaj,
300 g liszt, 
30 g rizsliszt
---------------
vanília, fél limette / annak reszel héja,
-----------------
30 g kandírozott gyömbér (a legfelső képen, bal oldalon, egy üvegtartályban lehet látni)

Elkészítése:
A vajat és a cukrot nagyon habosra keverjük. Géppel kevertettem, de legalább 10 percig keverte.  Azután hozzáadjuk a szitált lisztet és azzal is simára keverjük....kevertetjük.
Most pontosan 660 g tésztának kell lennie. Elosztottam háromfelé.
Az elsőt hagytam, a természetes állagában. 
A másodikhoz bió vaníliát és egy fél bió limettának a reszelt héját  kevertem.
A harmadik tésztához az aprított kandírozott gyömbért gyúrtam. 
(késes aprítóval aprítottam a gyömbért)
Mindhárom tésztát külön-külön folpackba csomagoljuk és legalább egy órára a hűtőbe tesszük. 
Egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. (nem fóliával, mert később vágni fogunk rajta)
Az első adagot négyszögletes alakúra nyújtottam, 14x 15 cm nagyságra. Majd átfektettem a tepsire és ott 2,5 cm x 7 cm-es szeletekre vágtam. Egy süteményes villával lukakat nyomtam beléjük.
A második tésztát kerekre formáztam. A tésztát kb 1, 2 -1, 5 cm magasra kell kisodorni. Egy tálka segítségével körbevágtam, a levágott darabot a tetején megint óvatosan beledolgoztam.
Szintén átfektettem a tepsire. Ezután egy nagy késsel bevágtam, de nem vágtam át az aljáig. Pontosan úgy, mintha tortát szelnénk, 12- vagy 16 cikkre kell elosztani.
Egy kis villával benyomkodtam a szélét körbe-körbe, aztán lukakat nyomtam  a tésztába.
A harmadik tésztát szintén nem szabad túl vékonyra szabad sodorni.  Egy kerek, kissebb fajta pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A tepsire helyezzük őket és egy hurkapálcikával lukakat nyomunk a közepükbe.
150°-ra előmelegített sütőben sütjük kb 25 percig. De ez nagyon sütőfüggő. Vigyázzunk, nem szabad, hogy megpiruljon. 
Ha kivettük a sütőből, rögtön felvágjuk a kerek formát és mindegyiket meghintjük még langyosan porcukorral.









Kommentare