Sandwichbrot und Stangenbrot für Canapes - Szendvics és canapé kenyér





               Sandwichbrot und  Stangenbrot für Canapes

Story:
Heute Abend brauche ich für Canapés Brotstangen. Deswegen habe ich gedacht, ich bereite sie selber zu. Das andere Brot werde ich schon geschnitten einfrieren und nach Bedarf rausholen, um warme Sandwiches daraus zu machen.

Zutaten:

Für den Vorteig:

300 g Mehl,
200 ml Wasser,
10 g Hefe,


Für den Hauptteig:

Vorteig +
700 g Mehl,
100 g griffiges / spätzles Mehl,
250 ml milch,
250 ml Wasser,
10 g Hefe,
24 g Salz,
2 EL Honig,
1 Eiweiss,
50 g Butter,
50 g gutes Öl 

Zubereitung:

Abends den Vorteig zubereiten. Dazu alle Zutaten locker vermengen. Die Schüssel mit Folie abdecken und über Nacht kalt stellen. (mindestens 8 Stunden)

Am nächsten Morgen den Teig 1 Stunde am Zimmertemperatur lassen, dann mit den ganzen restlichen Zutaten für einen Teig verkneten. Entweder mit Knetmaschine oder per Hand solange kneten, bis es einen glatten, nicht mehr klebrigen Teig ergibt. 
Zugedeckt ca. 60 Minuten gehen lassen.
Danach kann man individuell weiterverarbeiten. Ich habe den Teig halbiert.  Von der einen Hälfte habe ich ein Brotleib geformt. 
Den restlichen Teig habe ich auf drei Teile geschnitten. Rundgewirt und ca. 5 Minuten zugedeckt ruhen lassen. 
Dann habe ich sie nacheinander  ausgewellt, anschliessend aufgerollt, wie einen Pfannenkuchen. Auf ein mit Backfolie belegtes Blech gelegt. Dazwischen habe ich die Folie ein wenig hochgezogen, damit sie nicht zusammenkleben können. 
Da noch der hälfte Platz auf dem Blech frei war, habe ich entschlossen, das Brot auch gleich mitzubacken.
Ich wollte es im Jenaer-Glas backen, aber jetzt habe ich es wieder rausgenommen und in einen Bratschlauch geschoben. Dabei hat es sich ein wenig verschoben, ich hätte sofort da reintun sollen, aber so konnte ich Zeit und Energie sparen. 
Zugedeckt ruhen lassen ca. 35-40 Minuten.
Den Backofen habe ich inzwischen auf 230° eingeschaltet. 
Die Brotstangen haben ca. 30 Minuten, das Brot ca. 40 Minuten und Dampf  gebraucht.  
( Als ich das Brot in den Schlauch getan habe, bevor ich verschlossen habe, habe ein paar mal mit der Sprühflasche Wasser in den Bratschlauch aufs Brot gesprüht. In den Backofen habe ich auch 2-3mal ein Schnaps-Glas voll  ganz kaltes Wasser gekippt)












                                         Szendvics és canapé kenyér

Story:

Ma este kis falatkákat készítek. Nem akartam nagy szelet kenyerekből szendvicseket készíteni, csak akkorákat, amit egy harapással meg lehet enni. 
A nagy kenyérből pedig majd melegszendvicseket fogok készíteni. Leszeletelve lefagyasztom, így majd csak annyit veszek ki, amennyire szükség van.

Hozzávalók:

Az előtésztához:
300 g liszt,
200 ml víz,
10 g élesztő,

A fötésztához:

az előtészta +
700 g 80-es kenyérliszt,
100 g rétesliszt,
250 g tej,
250 g víz,
10 g élesztő,
50 g vaj,
50 g jó minöségű olaj,
24 g só,
2 ek méz,
1 tojásfehérje

Elkészítése:

Az előtésztához este összekeverjük  a hozzávalókat. Nem kell dagasztanunk, csak alaposan összekeverni. Betakarva hidegre tenni, legalább 8 órára.
Reggel hagyjuk egy órát szobahőmérsékleten.
Majd keverjük hozzá az összes hozzávalót és vagy géppel, vagy kézzel egy finom rugalmas tésztát gyúrunk. Persze mindenkinek más a lisztje, így 20-30 g eltérés mindig lehet. Letakarva hagyjuk kb egy órát pihenni.
Innentől elmondom, én hogy készítettem. Elosztottam a tésztát kétfelé. A terv az volt, hogy a felét  jénaiban sütöm, a másik felét mint stanglik a sütőlapon.
Tehát először megformáztam a kenyeret és a jénaiba tettem. Ezután elosztottam a megmaradt kenyértésztát 3 felé. Kigömbölyítettem őket, hagytam pár percet pihenni. Ezután egymásután kisodortam téglalapalakúra, majd feltekertem, mint a beiglit. Kicsit sodortam rajtuk, majd a fóliával letakart tepsire fektettem őket. A fóliát mindegyik után egy kicsit felhúztam, hogy ne süljenek össze. 
Aztán rájöttem, hogy a fele tepsi még üres....itt elférne még a kenyér is. Ezért áttettem egy sütőzacskóba...ami egy kicsit megzaklatta  a formáját. De így időt és energiát is spóroltam. 
Mielőtt bezártam a fóliát, bevágtam a kenyeret és befújtam egy pár spricc vizet.  A stanglikat is bevágtam és hagytam őket letakarva kb. 40 percig pihenni. ( nálunk nincs meleg a konyhában, még 20° sincs...ezért a pihenési idő  nem szabott. Ha valakinél melegebb van, látja, hogy nagyon gyorsan kel a tészta, akkor gyorsabban kell betenni a sütőbe.
Közben előmelegítettem a sütőt 230°-ra. Amikor betettem a tepsit belöttyintettem a sütő aljába egy kupica jó hideg vizet,  amit még kétszer megismételtem. 
A stanglik 30 perc alatt, a kenyér 40 perc alatt lett kész. (30 perc után felvágtam a fóliát és befújtam egy kis vízzel a kenyeret.)
Rácson hűtöttem





Kommentare