Erbsensuppe mit Estragon - Tárkonyos zöldborsóleves




                    Erbsensuppe mit Estragon

Diese Suppe wird nur von Gemüse gemacht, ohne Fleisch, deswegen nehme ich nur Gemüsebrühepulver dazu und kein Bouillon.

Zutaten:
500 g frische, oder Tiefkühlerbsen,
3 Möhren,
3 Petersilienwurzeln,
1 Zwiebel,
2 EL Oel, oder Cocosfett,
2 EL Mehl,
Salz, Pfeffer, 
1 EL Vegeta, oder Brühe, oder Brühepulver,
1/2 KL rote Paprikapulver,
2-3 Zweige Estragon (man kann weglassen)
---------------------------------------
Für die Petersiliennockerln:
2 Eier,
3-4 EL Oel,
Salz, Pfeffer,
1 Bund Petersiliengrün, gehackt
2-3 EL Gries,
2-3 EL Mehl,

Zubereitung:

Gemüse säubern, kleinschneiden. Zwiebel würfeln.
In einen Topf das Fett reingeben und erhitzen. Zwiebeln und die Wurzelgemüse dazugeben und paar Minuten rösten lassen.  Mit dem Mehl bestäuben, Paprikapulver dazugeben und sofort aufgiessen mit Wasser (ca. anderthalb-zwei liter). Mit der Brühepulver, Salz, Pfeffer würzen. Zugedeckt ca. 20 Minuten köchel lassen.
Solange kann man die Nockerln zubereiten:
Die Eier mit dem Oel aufschlagen. Die Gewürze dazugeben, umrühren. Zuerst die gehackte Petersilie, dann Gries und als Letztes das Mehl reinrühren. Es sollte nicht so fest wie Nockerl-Teig sein, aber auch nicht flüssig. 
Wenn das Gemüse weich ist, die Nockerln mit Hilfe einen kleinen Löffel direkt in die Suppe schaben.
Noch 2-3 Minuten köcheln lassen, abschmecken. Nur jetzt, am Ende gibt man die gehackten Estragonstückchen rein.



                         Tárkonyos zöldborsóleves 

Ez egy teljesen húsmentes leves, ezért nem is használok semmiféle húslevet, vagy húsleveskockát hozzá.

Hozzávalók:
Kb. 500 g zöldborsó, (friss, vagy fagyasztott)
3 db sárgarépa,
3 db petrezselyemgyökér,
1 hagyma,
2 ek olaj, vagy kókuszolaj,
1 ek liszt,
1/2 kk pirospaprika,
só, bors, 
Vegeta, vagy más zöldséglevesfűszer,
(én Vegeta Naturált használok, amiben nincsenek adalékok)
-----------------------------------
A petrezselymes galuskához:
2 tojás,
3-4 ek olaj,
só, bors,
1 csomag petrezselyemzöldje, apróra vágva
2-3 ek gríz,
2-3 ek liszt 
----------------------
2-3 szál tárkony aprítva

Elkészítése:

A zöldségeket megtisztítjuk, apróra szeljük. (ki hogy szereti)
A hagymát is felkockázzuk. Egy fazékban megforrósítjuk a zsiradékot és rádobjuk a hagymát és a répafélét. Egy pár percig sütjük. Megszórjuk a liszttel, majd rátesszük a pirospaprikát is. Azonnal felengedjük vízzel. (kb. másfél-két liter)
Fűszerezzük a levest és fedő alatt takarékon kb. 15-20 percig hagyjuk főni.
Közben elkészítjük a petrezselymes nokkedlit. 
A tojást olajjal, sóval, borssal felverjük. Belekeverjük a petrezselymet, majd hozzáadjuk a grízt és a lisztet. Nem szabad olyan keménynek lennie, mint a nokkedli, de folynia sem szabad. 
Hagyjuk állni, amíg megfő a leves. Ha puha a zöldség, egy mokkáskanál segítségével beleszaggatjuk a galuskákat a levesbe.  Mégegyszer felforraljuk, ízesítjük és csak most, a végén adjuk hozzá az aprított tárkonyt. (Természetesen elhagyható)
  


Kommentare

  1. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
  2. Nálam csak liszt van a petrezselymes galuskában, ki fogom grízzel együtt próbálni, a zöldséges leveseket többnyire vele készítem. Vagy vajgaluskával. Néha rizzsel :) A tárkonyt kb 5-6 éve fedeztem fel magam számára és nagyon megszerettem, különösen a zöldpaszulyhoz kedvelem, különös ízharmóniát kölcsönöz az ételnek.

    AntwortenLöschen
  3. En anyukámtól tanultam ezt a galuskát, nagyon szeretjük. A tárkonyt én sem nagyon régóta használom. Csak egy kis erkélyes "kertem" van, 2 nagy láda füszernövénnyel. A tárkony nagyon jól bírja, már évek óta benne van a ládában. Kb. 10 fajta növényem van. Minden nagyon jól müködik, csak a bazsalikommal nincs nagy szerencsém. A zsàlya is màr több éves, a rozmaring is és az elöbb làttam, hogy kihajtott a tavalyi citromfü is. Imàdom a zöldfüszereket használni, frissen sokkal finomabbak, mint szàritva.

    AntwortenLöschen
  4. Nekem tárkonyt még nem sikerült beszereznem, csak szárított formában használom. Frissen az igaziak! A bazsalikomnak szedd meg a magját és tavasszal szórd a cserepes földre, épp csak leheletnyi földdel kell betakarni és nedvesen kell tartani. Én tavaly cserépben hajtattam ki citromos bazsalikomot, gyönyörű lett és nagyon aromás, elmentem mellette, mélyre szívtam mindig az illatát. Most a kertbe vetettem el. Kár, hogy rosszul viseli a telet.

    AntwortenLöschen
  5. Tavasszal már vagy 3x vettem rendesen begyökerezett bazsalikom-növényt, beültettem öket...de amint egy kicsit hidegebb éjszaka jött, kipusztultak. A tárkonyt pedig kertészetben vettem, mint fiatal növényt és nagyon strapabíró.

    AntwortenLöschen
  6. Köszönöm az ötletet, ott nem kerestem :) Sparban vásárolt bazsalikom cserépben ideig-óráig zöldell. Lehet, fajtafüggő?

    AntwortenLöschen
  7. Igen, talàn nekem is meg kellene probalni magrol vetni...:D köszi én is az ötletet :D

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen