Sacherschnitte - Sacher szelet














                                                        Sacherschnitte


Das Rezept habe ich vom Internet nach Gerhard Sam zubereitet.
Ein paar Kleinigkeiten habe ich geändert, aber am sonsten ist es identisch.
Ich habe den Kuchen in Femmina Backrahmen gebacken mit 37x31 cm Grösse. Werde ich auf ca. 4x4,2 cm teilen, und damit  63 Stücke erhalten.
Zutaten:
Für den Teig:

270 g Butter,
350 g Puderzucker,
Vanille, ( ich benütze selbstgemachte Vanilleextrakt mit Alkohol),
8 Eier getrennt, Gr. L
250 g Zartbitterschokolade,
220 ml Milch,
350 g Mehl, 
1 Prise Salz,
1 Tüte Backpulver,
Für die Füllung:
1 grosses Glas Marillenmarmelade (600-700 g)
Für die Glasur:
250 g Zartbitterschokolade,
190 g Butter

Zubereitung:
Zuerst die Milch ein wenig aufwärmen, dann die Schokolade drin auflösen.

In die Küchenmaschine die Butter-Zucker-Dotter-Gemisch solange schlagen, bis es sichtlich grössere Volume hat und schaumig wird.
Dann wird die Schoko-Milch dazugegeben und weitergerührt. 
Das Mehl siebt man mit dem Backpulver zusammen und gibt man löffelweise zu dem Teig. 
Am Schluss wird das Eiweiss fest aufgeschlagen und unterhoben.
Backofen auf 180° Unter-Obenhitze aufwärmen. 
Ein tiefes Blech,  mit Backpapier belegen. Den Teig reingeben und glatt streichen.
Mit Vemmina gebacken (oder auch Lumara) geht es schneller, mein  Boden war in 45 Minuten fertig,  am sonsten im normalen Backblech braucht man ca. 55-60 Minuten. Unbedingt bitte Stäbchenprobe machen.
Im Original steht, dass man so jetzt ein Tag ruhen lassen soll.
Ich habe aber nur auskühlen lassen, dazu habe ich ihn aus der Form gestürzt. Dann waagerecht durchgeschnitten und mit der Marmelade grosszügig bestrichen.
Davor habe ich die Marmelade erwärmt, dann mit einem Pürierstab püriert... Im Original steht, man soll durchpassieren. Für mich ist meine Methode viel einfacher.
Also, nachdem der Kuchen auch von aussen über eingestrichen war mit der heissen Marmelade, habe ich ihn 24 Stunden ruhen lassen.

Am nächsten Tag:
Die Schokolade mit der Hälfte der Butter über Wasserbad erwärmen. Dann mit der anderen Hälfte vom Butter temperieren.
Den Kuchen mit dem Glasur glasieren. Nach Bedarf dekorieren.














                             Sacher szelet

Az internetről, Gerhard Sam receptjét használtam. Egy kevés változtatással, majdnem ugyanúgy készítettem el. 
Én Vemmina sütőszisztémával sütöttem a tésztáját, ami egy német szisztéma, már 22 éve a legtöbb sütimet vele készítem.
A lényege, hogy egy rács az alja, arra egy vékony szilikon sütőfólia kerül, majd arra kerülnek az állítható szélek. Ezek rozsdamentes acélból készültek és egymásba lehet őket csúsztatni. Tehát a sütemény nagysága variálható.  Nekem most 37x31 cm-es a sütim, elosztottam 4x4,2 cm-es kockákra.
Létezik ebből kerek tortaforma is, a tortákat azzal sütöm.
Az előnyeihez tartozik, hogy nem kell a forma széleit sem vajazni, sem lisztezni. A piskóta ráragad, odasül, így amikor kiveszem a sütőből, nem tud összeesni. 
De természetesen mindenki sütheti, amivel egy nagy pitét szokott, tehát mély tepsiben.


Hozzávalók:

Tészta:

8 nagy méretű tojás szétválasztva,
270 g puha vaj,
350 g porcukor,
Vanília, (én sajátkészítésű vaníliakivonatot használok)
250 g keserű csokoládé,
220 g tej,
350 g liszt,
1 csomag sütőpor,
1 csipet só,

Töltelék:

1 üveg sárgabarack lekvár,

Glazúr:

250 g keserű csokoládé,
190 g vaj,


Elkészítése:

A tojásokat szétválasztjuk.
A sárgájákat a cukorral és vajjal együtt nagyon habosra verjük. Nekem a gépben ez kb. 10 percig tartott. Addig kell verni, míg kb duplájára nő és kivilágosodik a krém.
Közben a tejet meglangyosítjuk, levesszük a tűzről és feloldjuk benne a csokit.
Amikor a vajkrém elkészült, hozzáadjuk a csoki-tej keveréket és tovább verjük. 
A lisztet a sütőporral átszitáljuk és kanalanként adjuk hozzá. Teljesen simára keverjük a masszát.
Ezután a fehérjéket  egy csipet sóval kemény habbá verjük és egy kézi habverő segítségével óvatosan a masszába keverjük. 
Bakapcsoljuk a sütőt időben 180°-ra alsó-felső sütési fokozatra.
Előkészítünk egy mély tepsit, kibéleljük sütőpapírral, vagy sütőfóliával. Beleöntjük a masszát és elsimítjuk.
55-60 perc alatt megsütjük, a végén egy tűvel ellenőrizzük, hogy a közepén is átsült-e. (Nekem, mivel én nem tepsin, hanem rácson sütök, hamarabb átsült. 45 perc alatt kész lett a tésztám)
Az eredeti receptben az áll, hogy most hagyni kell egy napot pihentetni.
Azonban én csak hagytam kihűlni, majd a feje tetejére borítottam, hogy a felső felülete egyenesebb legyen. Vízszintesen a felébe vágtam.
A lekvárt felmelegítettem és egy kézi rúdmixerrel pürésítettem.
Az eredeti receptben az áll, hogy át kell paszírozni. Nekem, az én megoldásom egyszerűbbnek és gyorsabbnak tűnik.
Tehát a még meleg lekvárral nagyvonalúan bekenjük a tésztát, rátesszük a felső felét és kívűlről is mindenhol bevonjuk a lekvárral.
Majd ezek után hagytam egy napot pihenni. 
A glazúrhoz gőz felett felmelegítjük a csokit és a vaj felét. Aztán levesszük és belekeverjük a többi vajat. 
Bevonjuk vele a sütinket, majd tetszés szerint díszitjük. Aki tud, írokázhat rá más színű csokoládéból nagy S betűket.. én maradtam az egyszerü megoldásnál és kész fehércsoki formákat helyeztem rájuk. 
Amikor a csoki megszikkadt, lehet szeletelni. Nekem 63 kockám lett belőle.











Kommentare

  1. Hallo, wie groß ist deine Blechform?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. 37x31 cm...steht aber in dem 2. Satz ganz am Anfang...

      Löschen

Kommentar veröffentlichen