Himbeerschaum - Málnahab






                          Himbeerschaum


Diese Idee habe ich mir vom Pinterest geholt. In einem Blog kann man auch nach dem Rezept schauen... Schnatters Brodelstube heisst es... Ich habe ein wenig anders zubereitet...aber im Enddefekt ist fast das Gleiche... es schmeckt genial, super lecker...

Zutaten:

4 Eiweiss, 
300 g Zucker, 
2-3 EL Zitronensaft,
1 Prise Salz,
500 g frische, oder gefrorenen Himbeeren,
1 Pckg. Blätterteig


Zubereitung:

Als erstes backen wir den Blätterteig nach Wunsch.. Ich habe den ein wenig ausgerollt, dann auf kleine Quadrate geschnitten. Bei 200° schön knusprig, goldfarbig gebacken.

Man kann gleichzeitig mit Eiweiss-Aufschlagen und mit der Obst-Zubereitung anfangen.
Also, die Eiweisse in die Schüssel der Maschine geben, Salz und Zitronensaft dazu geben. Auf höchste Stufe laufen lassen.
In der Zwischenzeit, die Himbeeren aufkochen, es dauert nur paar Sekunden, bis sie ganz weich sind. Eine Sieb auf ein andere Topf geben und die weiche Himbeeren durchpassieren.
Die Himbeerenmark wieder auf den Herd setzten, Zucker dazumischen und auf höchste Stufe kochen...natürlich man muss ständig rühren. 
Wenn man einen Thermometer hat, ist viel einfacher..man muss solange kochen, bis es 105° heiss wird.. Ohne Thermometer bedeutet es, dass man solange kocht, bis es dickflüssig wird, die Blasen werden immer kleinere Augen haben... aber aufpassen, dass man es nicht verbrennt.
Jetzt die Masse so heiss, wie es ist zu dem Eiweiss laufen lassen... Natürlich die Maschine läuft dabei, es sollte schon schön feste Eisschnee geben. 
Lassen wir die Maschine solange laufen, bis die Masse wieder etwas abkühlt, so ca. auf 50°.
Dann nach Wunsch anrichten. Ich habe sowohl als Glasdessert, als auch in eine Schüssel gefüllt zubereitet. 
Mit den Blätterteig-Kissen dekorieren...Im Kühlschrank aufbewahren.















                               Málnakrém

Az ötletet a Pinteresten találtam, aztán egy németnyelvű blogban bukkantam a receptre. A blog neve: Schnatters Brodelstube. 
Egy kicsit másképp készítettem, mint ahogy ő leírja, de a lényege ugyanaz. Nagyon finom desszert lesz belőle, ha valakinek türelme, kézügyessége van, mint málnás krémest is elkészítheti. 
A német hölgy csak két tojásból készítette, én dupla adagot csináltam, de nagyon nagy adag, szerintem 10-12 főnek elég egyszerre mint desszert. Nagyon gyorsan elkészül, ami gondolom, hogy fontos tulajdonság.

Hozzávalók:

4 tojásfehérje,
300 g cukor,
2-3 ek citromlé,
1 csipet só,
500 g friss, vagy fagyasztott málna,
egy csomag vett, vagy egy adag sajátkészítésű levelestészta,

Elkészítése:

A tésztát kicsit kisodortam, egyforma nagyságú négyzetekre vágtam és 200°-ra felmelegített sütőben szép ropogós pirosra sütöttem.
A hab és a gyümölcs készítését legjobb egyszerre elkezdeni.
A gép táljába tesszük a fehérjéket, egy csipet sót és a citromot hozzáadjuk, majd a legnagyobb sebességen dolgoztatjuk.
Amíg a gyümölcsöt készítjük, csak nyugodtan dolgozzon tovább a gép, ne kapcsoljuk ki....
A málnát egy kislábosban összenyomkodtam és felforraltam, majd levettem a tűzről.  Egy szitán átnyomtam, majd az így nyert málnapürét ismét feltttem a tűzre. Hozzáadtam a cukrot és a legerősebb lángon főztem. Természetesen állandóan kevergettem. Akkor jó, ha 105°-os lesz. Ha nincs erre alkalmatos hőmérőnk, akkor onnan tudjuk, hogy a málnaszósz már jó,  ha ugyanúgy, mint amikor szirupot főzünk, besűrűsödik és egyre kissebb buborékokat képez. Amikor már közepes sűrű és pici buborékok vannak, levesszük a tűzről és azonnal, úgy ahogy van, forrón a még mindig dolgozó gépbe, az üstbe öntjük a kemény fehérjére. Szép lassan folyatjuk hozzá, nem kell félni, hogy összeesik. Egy gyönyörű, homogén, rózsaszínű masszát kapunk.  Isteni az íze, málnás édes, egyben savanykás, tehát nagyon finom. Addig kell tovább verni, míg kb 50°-ra hűl.
Ekkor tetszés szerint rakhatjuk poharakba, tálkákba, vagy elkészíthetjük a levelestésztánkkal mint krémes. Esetleg még gyümölccsel díszithetjük, minden megengedett. Folpackal betakarjuk, majd hűtőben tároljuk.

Kommentare